Wachtlijst voor Lightyear 2 geopend

Leestijd: 2 minuten

Lightyear heeft de wachtlijst voor zijn tweede productiemodel, Lightyear 2, geopend. Het nieuwe model van de zonneauto zal een groter bereik hebben (tot ruim 800 km) en tegen een lagere prijs worden verkocht (vanaf minder dan 40.000 euro) dan de auto die Lightyear dit jaar presenteerde.

De productie van de Lightyear 2 zal eind 2025 beginnen. De auto wordt als eerste gelanceerd in de VS, het VK en de EU. Individuele consumenten kunnen zich nu ook inschrijven op de wachtlijst en als eerste in de rij staan om hun Lightyear 2 op de website te bestellen.

“Door de kracht van de zon te benutten, verhoogt Lightyear 2 de elektrische rijervaring en vermindert het de afhankelijkheid van overbelaste elektriciteitsnetten,”zegt Lex Hoefsloot, CEO en medeoprichter van Lightyear. “Sterker, terwijl Lightyear 2-voertuigen minder moeten worden opgeladen van het elektriciteitsnet dan een conventionele EV, draaien ze ook het script om door schone energie terug te leveren aan het net.” 

Met Lightyear 2 halveren bestuurders hun CO₂-uitstoot in vergelijking met een conventionele EV en bieden ze een reëel rijbereik van meer dan 800 kilometer tot de volgende lading. EV op zonne-energie is de volgende generatie van schone elektrische mobiliteit, stelt het bedrijf. Met 21.000 pre-orders van Lightyear 2 van internationale leasing en ride-sharing partners, LeasePlan, MyWheels, Arval en Athlon, zullen nog meer bestuurders profiteren van elektrisch rijden op zonne-energie over de hele wereld.

Volgens het Mobility Consumer Index Report van EY heeft 52% van de autokopers de aanschaf van een elektrisch voertuig overwogen, maar blijft de acceptatie laag door barrières zoals de ongerustheid over het rijbereik, de prijs, het gebrek aan thuisladen en de schaarse openbare oplaadnetwerken. Hoefsloot: “Efficiëntie begint met zorgvuldige planning en ontwerp. Daarom ontwerpen we onze auto’s voor een optimale aerodynamica, zodat we de accu en het gewicht van het voertuig kunnen beperken. En daar zien we de vruchten van, die nu met veel meer mensen gedeeld kunnen worden.”

Lees ook

Nieuwsbrief
* indicates required