Jan Spoelstra
De accu’s uit de eerste generaties elektrische auto’s doen het beter dan verwacht. Dat maakt dat tweedehands accu’s uitstekend geschikt zijn om klassieke auto’s of zelfs bestelbusjes om te bouwen naar volledig elektrische voertuigen.
Hoe houden we elektrisch rijden in die zoemende computers op wielen een beetje interessant en spannend? Daar gaan we het over hebben met octrooigemachtigde Bram van Oeffelt die een Peugeot 404 uit 1968 ombouwde naar een elektrische variant. Hij schreef diverse octrooien voor elektrische voertuigen en laadinfrastructuur. Als verzamelaar van klassieke auto’s moest nu de daad maar eens bij het woord gevoegd worden.
Daarnaast spreekt TW hoofdredacteur Jan Spoelstra met Vincent Heijnsdijk, medeoprichter en -eigenaar van EV Europe, een bedrijf dat auto’s met een conventionele aandrijflijn ombouwt naar volledig elektrische voertuigen.
In deze podcast:
– Een klassieke auto wordt een praktische auto
– De accu, de motor, het batterijmanagement.
– Het rijgedrag en de prestaties
– Hoe zit het met de keuring van omgebouwde auto’s?
– Kun je als bedrijf een vloot bestelbusjes ombouwen?
– Druist dit in tegen de mening van puristen onder autoliefhebbers?
Onze gasten
Bram van Oeffelt, verzamelaar van klassieke auto’s en octrooigemachtigde en partner bij Patentwerk
Vincent Heijnsdijk, medeoprichter en -eigenaar EV Europe.
TW start deze zomer met de podcast ‘Techniek en Wetenschap in Perspectief’. Samen met interessante gasten staan we stil bij Techniek en Wetenschap, en hun rol bij maatschappelijke en economische ontwikkelingen. We starten met een serie van vijf podcasts over de energietransitie.
Abonneer je via jouw favoriete podcast app gratis op de podcast ‘Techniek en Wetenschap in Perspectief’.