Innovatiewedstrijd Amsterdam Arena

Leestijd: < 1 minuten

Thomas van de Sandt

De Amsterdam Arena, die in het eerste kwartaal van 2016 start met een renovatie, daagt creatieve ondernemers uit mee te denken over het stadion van de toekomst. Met hulp van de gemeente Amsterdam, Amsterdam Smart City, TNO, KPN, Microsoft, KPMG en Huawei moeten de winnende ideeën daadwerkelijk worden toegepast in de vernieuwde Arena.

De innovatiewedstrijd moet onder meer helpen de wachttijden bij het stadion terug te dringen, de veiligheid te verhogen, de wedstrijden en concerten online beter te ondersteunen en de grote hoeveelheden afval te reduceren. Bedrijven of individuen die hiervoor een innovatief idee hebben, kunnen dat tot begin maart 2016 indienen.

Een jury met vertegenwoordigers van TNO, KPN, Microsoft, KPMG en Huawei besluit vervolgens welke ideeën verder worden ontwikkeld en getest in het nieuwe Arena Innovation Center of in het stadion zelf tijdens evenementen.

Lees ook

Nieuwsbrief

Onze sponsor: